روابط عمومی در توسعه اقتصادی چه نقشی دارد؟

امروزه نقش ارتباطات و روابط عمومی درتوسعه پایدار اجتماعی و استراتژی سازمان، نقشی موثر قلمداد میشود و روابط عمومي را در گذشته چشم، گوش و زبان گویاي یك سازمان ميدانستند درحالیکه امروز از روابط عمومي به عنوان مغز سازمان نگاه ميشود چراکه روابط عمومي ها به عنوان عناصري قوي در پیشبرد اهداف سازمانها ومدیریت ها تلقي می شوند.
کد خبر: 6618
زمان انتشار: 6 آبان 1403 ساعت 3:05:21
روابط عمومی در توسعه اقتصادی چه نقشی دارد؟

مدیر روابط عمومی منطقه آزاد ماکو 

امروزه نقش ارتباطات و روابط عمومی درتوسعه پایدار اجتماعی و استراتژی سازمان، نقشی موثرقلمداد می شود و روابط عمومي را در گذشته چشم، گوش و زبان گویاي یك سازمان مي دانستند درحالیکه امروز از روابط عمومي به عنوان مغز سازمان نگاه ميشود چراکه روابط عمومي ها به عنوان عناصري قوي در پیشبرد اهداف سازمانها ومدیریت ها تلقي می شوند.
روابط عمومي وظیفه تجزیه وتحلیل افكار عمومي، یافتن نقاط قوت وضعف، شناخت فرصتها و تهدیدها راداشته و در پي آن است تا با مدنظر گرفتن محدودیت ها بهترین روش استفاده ازمدل ها را براي سازمان یا مدیریت طراحي كند همچنین روابط  عمومی مدیریت افكار را همراه با رسانه ها بر دوش داشته و با نشر آگاهی ، ارتقای انگیزه و جلب مشاركت های عمومی ، سهم مهمی را در توسعه یك جامعه بر عهده دارد.
از سوی دیگر توزیع گسترده و شفاف اطلاعات اقتصادی ، آموزش رفتارهای صحیح در حوزه های تولید ، توزیع و مصرف ، توسعه آگاهی های اقتصادی مربوط به داخل و خارج از كشور، پالایش و اصلاح عقاید ضد توسعه اقتصادی و بازاریابی و برند سازی نقش حیاتی روابط عمومی ها را در توسعه اقتصادی پر رنگ می كند.
روابط عمومي به معنای جدید امروزی زمانی آغاز شد كه موسسه هاي بزرگ اقتصادی متوجه شدند كه رفتار و طرز فكر مردم و طبقات مختلف درسرنوشت آنها مؤثر است و این واقعیت باعث شد كه روابط عمومي در چند دهه گذشته در كشورهاي  توسعه یافته و در حال توسعه سرعت بیشتری پیدا کند.
از آنجایی که توسعه اقتصادی در شرایط کنونی جامعه از اهمیت زیادی برخوردار است نقش روابط عمومی را که در خدمت و زمینه ساز توسعه و آگاهی بخشی به جامعه بوده پر رنگ تراز قبل کند به طوری که با در اختیار داشتن ابزار و جمع آوری و رصد اطلاعات مورد نیاز، تجزیه و تحلیل داده ها، ضمن بهره گیری از شیوه ها و تکنیک های ارتباطی و اطلاع رسانی به اشاعه و  ترویج فرهنگ و فرهنگ سازی پرداخته و به عنوان اهرم ارتباطی علاوه بر تسریع فرایندفرهنگ سازی، شکل گیری افکار عمومی را در رشد و تقویت توسعه اقتصادی عهده دار است.
به بیان دیگر روابط عمومی مدرن نقش یک دیده بان را بر عهده دارد و دیگر زمان آن گذشته که منتظر کنشی بود تا به آن واکنش نشان داد بلکه اینگونه برخوردهای انفعالی دیگر جزء اهداف اصلی روابط عمومی نیست بلکه نقش عمده مدیریت یک واحد روابط عمومی، بسترسازی مناسب برای جلب مشارکت عمومی، اعتماد بخشی و پیش بینی جریان افکار عمومی است.

 

تبلیغات در طلوع اقتصاد
بانک صادرات ایران
بانک صادرات ایران
تبلیغات در طلوع اقتصاد
تبلیغات در طلوع اقتصاد
تبلیغات در طلوع اقتصاد
تبلیغات در طلوع اقتصاد
تبلیغات در طلوع اقتصاد