خداداد غریب پور سکاندار صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌های کشور شد.

به گزارش بویرنیوز ، با حکم وزیر اقتصاد، دکتر خداداد غریب‌پور به عنوان مدیرعامل صندوق بازنشستگی کارکنان بانک های کشور منصوب شد. بانک های ملی، تجارت، ملت، صادرات، رفاه، کشاورزی، صنعت و معدن، توسعه صادرات، مهر، سپه و مسکن بانک های مشترک با این صندوق هستند.
کد خبر: 6250
زمان انتشار: 17 مهر 1403 ساعت 12:46:05
خداداد غریب پور سکاندار صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌های کشور شد.

سوابق مدیریتی غریب پور در بنگاه های مالی

خداداد غریب پور پیش از این در مجموعه های مالی بانکی نیز حضور داشته و در شرایط اقتصادی خاص آن روزها نیز منشأ خدمات ویژه ای نیز شده است.

حضور خداداد غریب پور در گروه توسعه ملی بعنوان نخستین حضور او در سیستم سرمایه‌گذاری بانک ها بود، در زمان تصدی او در این گروه مالی-بانکی اتفاقاتی نو از افرایش سرمایه تا ایجاد بخش های جدید تولیدی و کمک به اشتغال گرفته تا ایجاد واحدهای کم نظیری مثل افتتاح کارخانه ۵ میلیون تنی کنسانتره و گندله سازی شرکت صنعتی و معدنی توسعه ملی در سنگان رقم‌خورد که باعث شد از او در میان بانکی ها یک قهرمان بسازد‌.

حضور در گروه مالی سپهر نیز تجربه دوم غریب پور در هلدینگ های سرمایه گذاری بانک ها بود، او در اوج تحریم های آمریکا،‌زمانیکه مدیر این شرکت بود توانست سال مالی پایانی را با سودی بالاتر ۳۱۰۰ میلیارد تومان به پایان برساند.

در زمان حضور او در گروه مالی سپهر هفت تپه که روزی حواشی آن به فرامرزها نیز رسید، توسط صنایع نیشکر مدیریت شد.

وی اکنون مدیریت گروه سرمایه گذاری خوارزمی را عهده دار است، شرکتی با بیش از ۶۰ هزار میلیارد ریال سرمایه که در میان ۵۰ شرکت برتر ایران نامش می‌درخشد.

پیش از این مدیرعامل هلدینگ سپهر صادرات بود که مشکل تاریخی هفت تپه را آنجا به سامان رساند.

خداداد غریب پور از نمای نزدیک تر…

غریب پور متولد ۱۳۴۹ در یاسوج و دانشجوی دکترای مدیریت بازرگانی است، او در زمان اصلاحات بعنوان یک جوان جسور، شجاع و تلاشگر شناخته می‌شد، همین روحیه او را در اوایل جوانی و در سن ۲۷ سالگی به فرمانداری مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد رساند که پیش از آن هم معاون جهاد سازندگی استان بود.

نام نیک و آوازه مدیریت شایسته و پاک غریب پور در کنار افق دید بلندش او را از یاسوج به تهران کشاند.

او به شرکت کشت و صنعت ملی و سپس هلدینگ صنایع سیمان رفت در آنجا نیز طبق آمارها بهبود فضای کسب و کار، تولید و روش های مدیریتی نو برای ارتقاء بهره وری از او مدیری با تراز ملی ساخت و همین باعث شد مدیران ارشد کشور را مجاب به استفاده از غریب پور در جاهای بزرگتری کرد.

خداداد غریب پور به پتروشیمی شازند اراک رفت.

او پتروشیمی شازند اراک را دگرگون کرد، تعمیرات اساسی با قطع وابستگی به خارج از کشور بعد از ۷ سال در دوره او عملیاتی شد این رویداد به نحوی در صنعت پتروشیمی کشور مهم بود که خبر شیکه اول ایران به صورت مفصل به آن پرداخت.

همچنین قرارداد ۱ و نیم میلیون یورویی EPC+F که بیش از ۲.۲ برابر خالص ارزش دارایی های گروه توسعه ملی در آن زمان بود، آزادسازی ۱۱ و نیم تن نقره مسدود شده شازند و آزادسازی ۱.۵ میلیون دلار وجوه بلوکه شده این شرکت در زمان خداداد غریب پور اتفاق افتاد و این دستاورها برای نخستن بار بود.

حالا غریب پور به مردی نام آشنا در میان اهالی اقتصاد و صنعت کشور تبدیل شده بود این رزومه موفق در گام بعد او را به مدیریت “گروه توسعه ملی” رساند، یکی از بزرگترین هلدینگ های اقتصادی با زیرمجموعه های فراوان در حوزه های مختلف صنعتی و اقتصادی.

غریب پور اکنون حرف ها برای گفتن داشت، او را بعنوان یک رهبر و نه مدیر در مجموعه هایی که سکانداری میکرد میشناختند، روحیه جسور و شجاع او منشأ نوآفرینی و تحولات خوبی در صنایع مخالف شده بود.

در گام بعد غریب پور به ایمیدرو رفت ، شرکتی که شاید تا پیش از او چندان شناختی نسبت به آن وجود نداشت.

این متن بخشی از مقاله سایت رسمی قوه قضائیه در زمان انتصاب غریب پور در ایمیدرو است: غریب پور از جمله مدیران با انگیزه و جوان و در عین حال مورد وثوق و اعتماد دولت می‌باشد و با توجه به سوابق وی در بنگاه داری خصوصا صنایع معدنی و پتروشیمی انتظار می‌رود عملکرد قابل قبولی را در ایمیدرو از وی شاهد باشیم.

غریب پور در ایمیدرو با شرایطی که تازه تحریم های ترامپ و در ادامه کرونا رخ داد چه کرد:

◊ افرایش پهنه های اکتشافی از ۲۵۰ هزار هکتار به ۶۵۰ هزار هکتار

◊ بهره‌برداری از طرح بزرگ انتقال آب خلیج فارس به مرکز کشور

◊ ایجاد اولین مرکز نوآوری و دانش بنیان در ایمیدرو

◊ بی سابقه ترین افزایش سرمایه از محل سود مس و مبارکه برای طرح های توسعه

◊ افزایش ۲۰ برابری ذخایر طلای زرشوران

◊ مبادلات ۲.۵۵ میلیارد دلار ارز با هدف افزایش تولید و توسعه معدنی

◊ تبدیل ایمیدرو به پرسودترین شرکت دولتی ایران

◊ پرداخت ۵۰۷۲ میلیارد تومان از بدهی ایمیدرو به دولت

◊ افتتاح بزرگترین واحد صنعتی وزارت صمت از ابتدای انقلاب تاکنون (صنایع آلومینیم جنوب)

◊ افزایش تولید در بخش های مختلف، ۶۷ درصد در آلومینیوم، ۸ درصد شمش فولاد، ۵ درصد کاتد مس، ۱۷ درصد شمش طلا

◊ حمایت از شرکت هپکو به صورت عقد قرارداد با شرکت های معدنی ایران

◊ توسعه ارتباط با ۱۷ دانشگاه و ایجاد کانال ارتباطی مؤثر میان دانشگاه و صنعت و استفاده از ظرفیت نخبگان دانشگاهی

◊ توسعه استفاده از ظرفیت بخش خصوصی با جذب بیش از ۱۷۰۰ میلیارد تومان منابع

◊ افزایش ۳۰۰ برابری سرمایه صندوق بیمه فعالیت های معدنی

◊ افزایش ۱۰ برابری بودجه از محل منابع داخلی برای اجرای آب و برق و راه معادن بخش خصوصی

◊ کلید خوردن سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی برای اولین بار

◊ حل مشکل تاریخی پساب بندرعباس و آلودگی آب دریا با تصفیه آب برای صنایع بندرعباس

او در همین زمان به آبرسانی در کشور، کمک به توسعه صنعت پساب برای حداقل کردن استفاده از آب کمیاب شرب با پساب تصفیه شده کرد و در دوران کرونا از محل مسئولیت های اجتماعی به استان های محروم کمک های قابل توجهی کرد.

این گوشه از مشخصات این مدیر ملی است، فردی که به واسطه استقلال در تصمیم گیری درست و رهبری ارزنده مجموعه های تحت مدیریت با استفاده و همراهی تک تک نیروها بعنوان مدیری کاریزما و محبوب معرفی شده است.

این معرفی او به واسطه عملکرد شاخص غریب پور در مدیریت موفق بنگاه های اقتصادی است تا با حضور این مدیر شایسته ملی بار دیگر صندوق مهم بازنشستگی کارکنان بانک ها به ریل خدمت، سودآوری و نقش آفرینی مهم در اقتصاد کشور و گره گشایی از مسائل رفاهی مجموعه عظیم بازنشستگان نفت و صنایع مرتبط برسد.// بویرنیوز

تبلیغات در طلوع اقتصاد
بانک صادرات ایران
بانک صادرات ایران
تبلیغات در طلوع اقتصاد
تبلیغات در طلوع اقتصاد
تبلیغات در طلوع اقتصاد
تبلیغات در طلوع اقتصاد
تبلیغات در طلوع اقتصاد