پنجشنبه 29 شهریور 1403

نشت اطلاعات بورسی در اردیبهشت ١۴٠٢ نباید تکرار شود/ چرا بورس به ارزش ۴٠٠ میلیارد دلاری نرسد

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم در افزایش کارایی بورس انتشار اطلاعات درست و به موقع است و نباید اتفاق اردیبهشت ماه سال ١۴٠١ دوباره رخ دهد و باید برای آن برخوردهای جدی و لازم در نظر گرفته شود.
کد خبر: 5992
زمان انتشار: 27 شهریور 1403 ساعت 15:49:03
نشت اطلاعات بورسی در اردیبهشت ١۴٠٢ نباید تکرار شود/ چرا بورس به ارزش ۴٠٠ میلیارد دلاری نرسد

حجت‌اله صیدی در مراسم معارفه خود اظهار داشت: یک ماه گذشته فکر نمی‌کردم به عنوان رییس وارد سازمان بورس شوم و ترجیح می‌دادم به عنوان مشاور در خدمت مدیران و تیم اقتصادی دولت باشم و پس از پیشنهاد از قبول این پست ترسیدم، اما به دو دلیل تصمیم گرفتم با افتخار دستور آقای همتی را غنیمت بدانم و قدم در این راه پرخطر بگذارم. 

وی ادامه داد: بنده در بازار سرمایه بزرگ شدم و در این بازار شاگردی کردم و در این شرایط نمی‌توان کفران نعمت داشت و این فرصت را از دست داد.  دلیل دوم ظرفیت‌های بازار سرمایه عظیم است و جای جهش بسیار زیادی را دارد و در آستانه آن جهش هم قرار دارد. 

رییس سازمان بورس تاکید کرد: هم در کشورمان ثروت داریم و هم شرکت‌های بورسی، مدیران توانمند و شایسته داریم و دلیلی ندارد که بازار سرمایه بزرگ نشود و به ٣٠٠ -۴٠٠ میلیارد دلار به تولید ناخالص نرسد. 

صیدی تاکید کرد: یکی از موضوعات مهم در افزایش کارایی بورس انتشار اطلاعات درست و به موقع است و نباید اتفاق اردیبهشت ماه سال ١۴٠١ دوباره رخ دهد و باید برای آن برخوردهای جدی و لازم در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: در بورس به عنوان نهاد تنظیم و نظارت سه ماموریت صیانت از حقوق سهامداران، ارتقای کارایی بازار و تسهیل تشکیل سرمایه را دنبال ‌می‌کنیم که این موضوعاتسه ضلع به هم متصل هستند و با هم ارتباط چند سویه دارند اما می‌توان گفت ارتقای کارایی بازار اهمیت بیشتری دارد چراکه تشکیل سرمایه را روان و حقوق سهامداران را حفظ می‌کند.

رییس سازمان بورس اظهار داشت: ارتقای کارایی از چند مسیر مختلف دنبال می‌شود از جمله انتشار اطلاعات و شفاف سازی و نزدیک به صفر رساندن به تقارن رسیدن اطلاعات، می‌دانیم که قیمت‌ها در بازار سرمایه از اطلاعات به دست می آید و باید اطلاعات قابل اتکا و درست در اختیار سهامداران و سرمایه‌گذاران قرار بگیرد، از این رو تهیه گزارش مالی و اعتبار دهی به آنها بسیار مهم است و این گزارش‌ها را به استاندارد برسانیم و کیفی سازی انجام شود.

صیدی افزود: برای انجام سه ماموریت گفته شده دومین کار این است که نظام حاکمیت شرکتی را جدی بگیریم چراکه از محل عدم جدی گرفتن این موضوع غول‌های دنیا از بین رفتند و هر شرکت و سازمانی  حاکمیت شرکتی را رعایت نکرد زیان دید و این موضوع باید به اجرا برسد تا ریسک بازار کاهش پیدا کند و به دنبال آن شفافیت و انتشار اطلاعات ریسک کاهش پیدا می‌کند.

رییس سازمان بورس گفت: تصمیمات خلق‌الساعه و ناگهانی و هیجانی به اقتصاد زیان می‌رساند و نباید اتفاق اردیبهشت ماه سال ١۴٠١ نباید رخ داد و باید تعیین کنیم که در صورت رخداد این اتفاقات آن چگونه با آن برخورد کنیم.

وی ادامه داد: موضوع دیگر در بازار سرمایه بحث نرخ تشکیل سرمایه است که در سالهای گذشته منفی بوده و باید تلاش کنیم که تشکیل سرمایه با روند خوبی در بازار شکل بگیرد و برای تحقق آن نیازمند توسعه بازار  هستیم.

انتهای پیام/ای 

تبلیغات در طلوع اقتصاد
بانک صادرات ایران
بانک صادرات ایران
تبلیغات در طلوع اقتصاد
تبلیغات در طلوع اقتصاد
تبلیغات در طلوع اقتصاد
تبلیغات در طلوع اقتصاد
تبلیغات در طلوع اقتصاد