دوشنبه 26 شهریور 1403

اوضاع هدررفت آب در تهران چگونه است؟

یک کارشناس حوزه آب گفت: هدررفت به معنی آب به حساب نیامده و آب بدون درآمد است که تلقی متفاوتی از آن وجود دارد اما در هر حال در گستره شهر تهران هدررفت محسوس نیست.
کد خبر: 5723
زمان انتشار: 17 شهریور 1403 ساعت 8:40:21
اوضاع هدررفت آب در تهران چگونه است؟

درباره وضعیت هدررفت آب در تهران اظهار داشت: در نظام آبرسانی کل کشور و شهرهای دنیا نرمی برای انتقال آب بعضا هدررفت از شبکه اعلام می‌کنند که رقم آن متفاوت است در شهر تهران هم میزانی از هدررفت را داریم.

وی افزود: شبکه تهران حدود ۷۰ سال قدمت دارد اما در برخی مجموعه‌ها به طور متناوب و ویژه اقدامات خوبی برای بهسازی و نگهداشت و جلوگیری از هدررفت انجام شده و تهران جزء شهرهایی است که هدررفت حداقلی در آن گزارش شده است.

این کارشناس حوزه آب در شرکت آب و فاضلاب استان تهران تصریح کرد: هدررفت به معنی آب به حساب نیامده و آب بدون درآمد است که تلقی متفاوتی از آن وجود دارد اما در هر حال در گستره شهر تهران هدررفت محسوس نیست.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ۲۲ هزار کیلومتر شبکه آبرسانی در شهر تهران داریم؛ اگر هدررفت بالا باشد هر روز شاهد حوادث سنگین خواهیم بود اما با هوشمندی مدیریت آبرسانی و نظارت دقیق هدررفت به حداقل رسیده است.

بخشی در ادامه با ابراز نگرانی از رقم بالای سرانه مصرف در تهران گفت: شاهد هستیم که حدود ۳۰ درصد از مشترکین خوش مصرف، ۶۵ درصد پرمصرف و ۵ درصد مشترکین بدمصرف هستند، ما باید به این ۵ درصد اعلام کنیم که نسبت به اصلاح رفتار مصرف اقدام کنند تا بتوانیم در حفظ منابع زیرزمینی و سطحی سدها موفق عمل کنیم و فرزندانمان شرایط مناسبی را به لحاظ تامین آب سپری کنند.

انتهای پیام/ای

تبلیغات در طلوع اقتصاد
بانک صادرات ایران
بانک صادرات ایران
تبلیغات در طلوع اقتصاد
تبلیغات در طلوع اقتصاد
تبلیغات در طلوع اقتصاد
تبلیغات در طلوع اقتصاد
تبلیغات در طلوع اقتصاد