اما و اگرهای واردات خودرو
طلوع اقتصاد- المیرابابایی: حدود دو سال از تصویب آییننامه واردات خودروهای نو در هیأت دولت میگذرد و شرکتکنندگان 500 میلیون تومان در حساب بانکی خود بلوکه کردند تا مشمول خرید خودروهای وارداتی شوند البته چند ماه بعد امکان برداشت 500 میلیون تومان از حساب مشتریان فراهم شد و اما خودرویی به دست آنها نرسید و در حال حاضر با گذشت 7 ماه از ثبت نام مشتریان برای خرید خودروهای وارداتی روز گذشته سایت سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی باز شده و بارگذاری خودروها به همراه کاتالوگها آغاز شده است این درحالی است که تعیین سقف قیمتی ۲۰ هزار یورو از مهمترین بندهای این آییننامه است که اکنون به نظر میرسد توسط برخی از شرکتها زیر پا گذاشته شده است و بدین ترتیب پیش از اینکه از خودروهای وارداتی رونمایی شود، تخلفات در این باره آغاز شده است و به نظر می رسد این مسئله دست واردکنندگان بسیار بسته و امکان تعداد کمی از مدلها را دارند. چراکه شرکت وارداتی پس از رعایت تمامی بندهای قانون واردات خودروهای صفر کیلومتر، بهبندی میرسد که در صورت رعایت نکردن، قادر به ترخیص خودرو از گمرک و فروش داخل کشور نخواهد بود.
در حال حاضر با گذشت 7 ماه از ثبت نام مشتریان برای خرید خودروهای وارداتی روز گذشته سایت سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی باز شده و بار گذاری خودروها به همراه کاتالوگ ها آغاز شده است که در این نوبت سایپا، ماموت خودرو، کرمان خودرو، پارس خودرو، معین خودرو و کوشا خودرو حضور دارند و بهترتیب چانگان CS55 پلاس، جتا VS7، هیوندای النترا، زوتی DL5، تویوتا کرولا و کیا سلتوس را عرضه میکنند .
تسنیم طی گزارشی اعلام کرده بود که قرار است در روزهای آتی محصولات دیگری چون چانگان CS35 پلاس، هیوندای کُنا، هیوندای توسان، هیوندای کرتا، فیات 500 و… به این سامانه اضافه شوند البته باید این نکته را توجه کرد که ثبتنام جدیدی برای خودروهای وارداتی هنوز انجام نمیشود و این خودروها فقط برای 30 هزار ثبتنامی سال گذشته است که 500 میلیون تومان در حساب واریز کرده و ثبتنام خود را نهایی کرده بودند.