هواشناسی ایران/ بارش باران در شمال کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران در استان‌های شمالی و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در برخی استان‌ها خبر داد.
کد خبر: 4535
زمان انتشار: 26 تیر 1402 ساعت 9:07:13
هواشناسی ایران/ بارش باران در شمال کشور

طلوع اقتصادصادق ضیاییان درباره وضعیت جوی کشور اظهار کرد: امروز(۲۶ تیر) در استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل، نیمه‌شمالی استان‌های آذربایجان غربی و شرقی و  ارتفاعات البرز مرکزی رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در استان‌های گلستان و خراسان شمالی بارش پراکنده رخ می‌دهد. شدت بارش در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل و گیلان است. 

وی افزود: سه‌شنبه(۲۷ تیر) بارش در سواحل دریای خزر، اردبیل و به‌صورت پراکنده در خراسان شمالی و گلستان ادامه خواهد داشت. 

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا چهارشنبه (۲۸ تیر) برای سواحل دریای خزر و شمال آذربایجان غربی و پنجشنبه (۲۹ تیر) در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. 

وی ادامه داد: جمعه (۳۰ تیر) در اردبیل و گیلان ابرناکی و بارش خفیف باران پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هو ادامه داد: طی پنج روز آینده در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید همراه با گردوخاک پدیده غالب خواهد بود همچنین طی دو روز آینده در دامنه‌های جنوبی البرز و مناطقی از مرکز کشور نیز در بعضی ساعات وزش باد شدید و در برخی مناطق گردوخاک رخ خواهد داد.  

ضیاییان در ادامه گفت: دریای خزر طی دو روز آینده و طی پنج روز آینده شرق دریای عمان مواج خواهد بود. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا ( ۲۷ تیر) صاف تا قسمتی ابری و گاهی غبار محلی با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد و روز چهارشنبه ( ۲۸ تیر) صاف، در بعضی ساعت‌ها وزش باد و گاهی قسمتی ابری با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۶ و ۲۷ تیر) اهواز با دمای ۴۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با دمای ۱۲ و ۱۰ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند. 

انتهای پیام

تبلیغات در طلوع اقتصاد
بانک صادرات ایران
بانک صادرات ایران
تبلیغات در طلوع اقتصاد
تبلیغات در طلوع اقتصاد
تبلیغات در طلوع اقتصاد
تبلیغات در طلوع اقتصاد
تبلیغات در طلوع اقتصاد