خبر جدید دولت برای رتبه بندی معلمان

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت:رتبه بندی معلمان انجام شده و دیگر مسئله‌ای بر زمین مانده ندارد.
کد خبر: 4103
زمان انتشار: 20 خرداد 1402 ساعت 14:01:56
خبر جدید دولت برای رتبه بندی معلمان

طلوع اقتصادطرح رتبه‌بندی معلمان دارای ابعاد و زوایای مختلفی است که فرهنگیان باید نسبت به آن آشنایی داشته باشند. رتبه‌بندی معلمان بر اساس اعلام مسوولان وزارت آموزش و پرورش فرآیندی است که منجر به ارتقای کیفیت در آموزش و پرورش می‌شود و هدف مستقیم رتبه بندی معلمان افزایش حقوق نیست اما منجر به افزایش حقوق هم می‌شود. مرحله اول طرح رتبه ‌بندی معلمان در نیمه ابتدایی سال ۹۴ با بار مالی ۱۳۰۰ میلیارد تومان اجرا شد. در ادامه آخرین خبر از رتبه بندی معلمان را می خوانیم. رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با پایان زمان قانونی دولت برای ابلاغ آئین نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان از شهریور ۱۴۰۰ اجرایی می شود.ابراز امیدواری کرد تا با اختصاص اعتبار مورد نیاز، این تعداد مدارس دونوبته در استان سمنان جمع‌آوری و ساماندهی شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت:رتبه بندی معلمان انجام شده و دیگر مسئله‌ای بر زمین مانده ندارد.

منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت:  در روز معلم یک میلیون تومان هدیه پرداخت شد که همین رقم با توجه به حضور حدود یک میلیون معلم و کارمند در آموزش و پرورش رقمی یک هزار میلیارد تومانی برای دولت بار مالی داشت .

 تا جایی که من مطلع شدم، کار رتبه بندی تمام شده و پرداخت‌های مربوط به رتبه بندی معلمان نیز در سال گذشته بالغ بر ۴۸ هزار ملیارد تومان بود که این ارقام پرداخت شد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش: ۷۰ درصد معلمان از رتبه بندی راضی بوده و ۳۰ درصد اعتراض داشتند.

 رضامراد صحرایی گفت: طبق قانون از ۸ آبان ۱۴۰۱ باید کد استخدامی برای مهرآفرینان صادر می شد که انجام نشده و امسال قرار شده برای آنها که تعدادشان ۷۰ هزار نفر است کد استخدامی صادر شود.

 به گفته وزیر آموزش و پرورش تغییرات اعمالی روی قانون رتبه بندی معلمان برای معلمانی که یکسال سابقه کار دارند و مهر امسال باید رتبه بندی شود اجرایی می شود

 وزیر آموزش و پرورش  گفت: من در جلسه رای اعتماد گفتم که مقاله، نباید ملاک اصلی رتبه بندی معلمان باشد، الان هم معتقدم قانون رتبه بندی قانون خوبی است، اما آیین نامه اجرایی آن به اصلاحاتی نیاز دارد، زیرا درباره یک میلیون معلم تدوین شده و اجرای اخیر این قانون نشان داد که نقاط ضعفی دارد، هرچند نقاط قوتی هم دارد.

 او با بیان اینکه اصلاحات رتبه بندی معلمان عمیق است و هم اکنون در دستور کار قرار دارد، افزود: تغییرات اعمالی روی قانون رتبه بندی معلمان برای معلمانی که یکسال سابقه کار دارند و مهر امسال باید رتبه بندی شود اجرایی می شود، اما برای سایر معلمان که رتبه گرفته اند تا رتبه بعدی که ۵ سال دیگر است تغییرات جدید اعمال نمی شود. به عبارت دیگر هر معلم ۵ سال یک‌بار رتبه بندی می شود البته در روستاها و مناطق محروم هر چهار سال یک‌بار رتبه بندی اجرایی خواهد شد.

 وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه آیا برای تامین اعتبار طرح رتبه بندی مشکلی نداریم؟ گفت: انشالله که مشکلی وجود نخواهد داشت زیرا این دولت برای معلمان هر هزینه ی انجام خواهد داد.

تبلیغات در طلوع اقتصاد
بانک صادرات ایران
بانک صادرات ایران
تبلیغات در طلوع اقتصاد
تبلیغات در طلوع اقتصاد
تبلیغات در طلوع اقتصاد
تبلیغات در طلوع اقتصاد
تبلیغات در طلوع اقتصاد