رشد انفجاری قیمت دلار در بازار امروز

سقوط ارزش ریال ایران ادامه وقیمت دلار به ۴۹هزار تومان رسیده است.
کد خبر: 2940
زمان انتشار: 1 اسفند 1401 ساعت 12:35:50
رشد انفجاری قیمت دلار در بازار امروز

طلوع اقتصاد: قیمت دلار با پیش بینی های وحشتناکی مواجه شده است. متوسط هفتگی  قیمت دلار که در حال افزایش است با این مساله مواجه شده که در آینده نزدیک ممکن است قیمت بالاتری به خود بگیرد.طبیعتا افزایش قیمت دلار تاثیرمستقیم بر بازار  خواهد داشت.مسئولان مربوطه حتما باید مقابل افزایش قیمت دلار بایستند.

معامله‌گران مدعی‌اند ارسال حواله سخت شده، صرافی‌های دبی شماره ایران را جواب نمی‌دهند، عراق مثل قبل دست بازرگانان را باز نمی‌گذارد، بنابراین عادی است که نرخ حواله بالا برود. با اینهمه مدیر کل تجارت خارجی بانک مرکزی از برنامه‌های بانک مرکزی برای کنترل ارز خبر می‌دهد و معتقد است نرخ‌سازی صورت گرفته برای دلار بازار آزاد مبنای واقعی نداشته و منابع ارزی کشور از طریق منابع صادر‌کنندگان تامین شده و امسال ۳۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است. آنچه مسلم است؛ با وجود تلاش‌های نهاد پولی کشور برای ثبات در نرخ ارز، اما در یک ماه بهمن این اسکناس امریکایی بیش از ۱۱ درصد رشد نرخ داشته است.

شیوا راوشی مدیر کل تجارت خارجی بانک مرکزی گفت: در امسال موفق شدیم بیش از ۸۰ میلیارد دلار تخصیص ارز برای مصارف وارداتی را انجام داده و از این میان بیش از ۶۰ میلیارد دلار انجام شده است، بیش از ۱۸ میلیارد دلار برای کالاهای اساسی طبق برنامه وزارت کشاورزی هستیم، ۳.۲ میلیارد دلار نیز برای مصارف وزارت بهداشت اختصاص داده شده و این دو بر اساس نرخ نیمایی ۲۸۵۰۰ انجام شده است.به گزارش مهر، راوشی اضافه کرد: نرخ‌سازی صورت گرفته برای دلار بازار آزاد مبنای واقعی نداشته و چند سال گذشته منابع ارزی کشور را با اعداد و ارقام گفته شده و از طریق منابع صادر‌کنندگان تأمین شده است، امسال ۳۰ درصد از سال گذشته افزایش ورود ارز داشتیم.

مدیر کل تجارت خارجی بانک مرکزی در انتها گفت: مردم باید با این موضوع هیجانی برخورد نکرده تا ضرر نکنند، بازار آزاد الان با حباب مواجه شده است، تامین نیازهای واقعی کشور وضعیت کاملا ثابتی دارند، ارز در بازار بیشتر از قبل وجود داشته و بانک مرکزی در این هفته سیاست‌های جدیدی را اعلام خواهد کرد تا روند معاملات ارز بسیار بهتر از قبل صورت گیرد.

تبلیغات در طلوع اقتصاد
بانک صادرات ایران
بانک صادرات ایران
تبلیغات در طلوع اقتصاد
تبلیغات در طلوع اقتصاد
تبلیغات در طلوع اقتصاد
تبلیغات در طلوع اقتصاد
تبلیغات در طلوع اقتصاد